Jak prowadzić transmisję na żywo na TikTok
Choć zdecydowana większość treści oglądanych za pośrednictwem platform streamingowych wideo jest nagrywana i edytowana, użytkownicy mogą również nadawać na żywo. I, oczywiście, TikTok nie zamierza pozostać w tyle. Musicie wiedzieć, że ta chińska sieć społecznościowa ma również tę funkcję i właśnie dzisiaj postanowiliśmy pokazać Wam, krok po kroku, jak nagrywać filmiki na żywo przy pomocy TikToka.
Zaciekawieni? To zapraszamy do lektury!
Dowiedz się, jak prowadzić transmisję na żywo na TikTok:
Jak prowadzić transmisję na żywo na TikTok
Zanim staniecie za kamerą, są dwa wymagania, które musicie spełnić przed stworzeniem swojego nagrania Live na TikTok. Po pierwsze, musicie mieć co najmniej 16 lat – jest to określane na podstawie daty urodzenia, gdy początkowo tworzycie swój profil TikTok – a po drugie, musicie mieć co najmniej 1000 obserwujących, aby odblokować możliwość przejścia do nadawania na żywo.
Jeśli macie ponad 16 lat i 1000+ followersów, po prostu podążajcie za poniżej podanymi krokami, aby móc w pełni wykorzystać platformę TikTok i stworzyć angażujące Waszą społeczność filmiki na żywo:
- Otwórz aplikację.
- Dotknij ikony tworzenia (+) na dole ekranu.
- Wybierz LIVE z menu.
- Po wybraniu LIVE zobaczysz podgląd swojego przekazu wideo.
- W podglądzie możesz dodać tytuł do swojego przekazu, włączyć lub wyłączyć komentarze, dodać efekty lub filtry, wybrać organizację charytatywną, którą chcesz wesprzeć, oraz udostępnić swój przekaz za pośrednictwem połączonych platform społecznościowych lub usługi wiadomości.
- Gdy wszystko jest gotowe, stuknij przycisk Go LIVE, aby rozpocząć przesyłanie strumienia wideo.
Po zakończeniu wydarzenia na żywo wystarczy stuknąć przycisk zasilania w dolnej części ekranu menu, aby zakończyć nadawanie. W przeciwieństwie do nagranego wcześniej wideo, transmisja na żywo zniknie zaraz po zakończeniu, więc starajcie się nadawać tylko w godzinach największego ruchu Waszych followersów!
TikTok
TikTok to świeży i bijący rekordy popularności portal społecznościowy, który bazuje na tworzeniu krótkich, viralowych filmików. Poza możliwością szybkiego zamieszczania filmów zawiera on także drobne narzędzia edycyjne, aby wesprzeć twórców w tworzeniu nowych treści.