Czym jest Instagram Map i jak z niego korzystać
CEO Meta Mark Zuckerberg ogłosił niedawno, że firma wprowadza nowe doświadczenie z wyszukiwaniem i dynamiczną mapą na Instagramie. Mapa pozwoli użytkownikom odkryć popularne oznaczone lokalizacje wokół i filtrować wyniki lokalizacji według określonych kategorii, w tym restauracji, kawiarni i salonów piękności.
Dowiedz się, czym jest Instagram Map i jak z niego korzystać:
Czym jest Instagram Map i jak z niego korzystać
Przed tą aktualizacją, mapy na Instagramie obejmowały tylko posty. Dzięki nowej aktualizacji użytkownicy mogą przeszukiwać mapę, uzyskać dostęp do opcji filtrowania i przesuwać mapę, aby spojrzeć na to, co jest w pobliżu. Meta mówi, że nowa mapa jest już dostępna na Instagramie.
Nowa mapa z możliwością wyszukiwania pozwala użytkownikom na bardziej wciągające doświadczenie podczas znajdowania popularnych miejsc i firm wokół nich za pośrednictwem oznaczonych postów, historii i przewodników. Można także znaleźć odpowiednie lokalizacje na mapie podczas wyszukiwania określonych hashtagów.
Możecie odkryć nowe miejsce, dotykając tagów lokalizacji w postach w Waszym Feedzie lub w Stories. Możecie również wyszukać nazwę miasta, dzielnicy lub miejsca na stronie Explore. Instagram zauważa również, że wyszukiwanie hashtagów jest dostępne dla lokalnych hashtagów, takich jak „#kraków”. Można również przeglądać ostatnie historie, najlepsze posty i przewodników oznaczonych lokalizacji, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli znajdziecie interesującą Was lokalizację, możecie ją zapisać i wrócić do niej w przyszłości. Można także udostępniać miejsca za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości do znajomych lub grup. Ponadto, jeśli Wasz profil jest publiczny, możecie używać znaczników lokalizacji lub naklejek w swoich treściach, aby pojawiły się one na mapie dla innych. Warto zauważyć, że Snapchat oferuje podobną funkcję, która pozwala publikować publiczne historie dołączone do konkretnej lokalizacji.
Instagram
Instagram to niezwykle popularny serwis społecznościowy, bazujący na edycji i szybkim udostępnianiu zdjęć robionych telefonem — a także krótkich filmików czy tak zwanych „Insta Story”, które pozwalają na przekazanie większej ilości treści.