Telefon się nie ładuje? Podpowiadamy, co można zrobić!
Problem z ładowaniem urządzeń z Androidem jest dość powszechny i nie musi oznaczać zepsutej ładowarki. Może się zdarzyć, że po podłączeniu do prądu, nic się nie dzieje albo że urządzenie szybciej się rozładowuje, niż ładuje. W większości przypadków rozwiązanie problemu z ładowaniem jest łatwe i możemy poradzić sobie bez pomocy specjalistów.
Przedstawiamy pięć sposobów na radzenie sobie z problemami z ładowaniem urządzeń z systemem Android.
1. Problem z portem USB
Najczęściej ładowanie przebiega nieprawidłowo, kiedy małe blaszki w porcie USB i ładowarce mają za małą styczność. Może to być spowodowane wadą produkcyjną lub nadmierną eksploatacją ładowarki. Aby to naprawić, należy wyłączyć urządzenie, wyjąć baterię (jeśli to możliwe) i za pomocą czegoś małego, np. wykałaczki delikatnie podważyć małą blaszkę wewnątrz portu USB smartfona lub tabletu.
2. Wadliwy kabel
Najbardziej narażoną na uszkodzenia częścią ładowarki nie jest adapter, czyli jej główna część wkładana do gniazdka, ale kabel, który jest nieustannie zginany i rozwijany. Aby sprawdzić, czy powodem problemów z ładowaniem jest uszkodzony kabel USB, wystarczy na próbę podłączyć inny kabel. Jeśli po tej zamianie urządzenie ładuje się poprawnie, oznacza to, że dotychczas używany fabryczny kabel był uszkodzony.
3. Problem z adapterem
Jeśli to nie kabel jest uszkodzony, problem może dotyczyć adaptera, którego wejście USB może się wysłużyć od ciągłego wkładania i wyjmowania kabla. Dlatego najpierw warto sprawdzić, czy kabel nie trzyma się zbyt luźno w ładowarce. Aby wykluczyć problem zarówno z adapterem, jak i z kablem i gniazdkiem, proponujemy podłączyć do używanej dotąd ładowarki inne urządzenie z Androidem. Jeśli inne urządzenie ładuje się prawidłowo, problem nie leży w używanym przez nas sprzęcie.
4. Wymiana baterii
Baterie nie są wieczne i wymagają wymiany tym wcześniej, im więcej je ładujemy i rozładowujemy. Jeśli bateria przestała działać poprawnie po sześciu miesiącach, prawdopodobnie jest wadliwa i powinniśmy skorzystać z gwarancji. Niemniej jednak po upływie dwóch lat żywotność większości baterii kończy się dramatycznie szybko. Z uszkodzonych baterii może wyciekać płyn lub może pojawić się na nich wybrzuszenie (często bardzo mało widoczne). W takim przypadku oraz gdy podejrzewamy, że bateria może być uszkodzona, należy niezwłocznie udać się do punktu serwisowego i wymienić baterię na nową.
5. Drzemka dla urządzenia
Korzystanie z prądożernych aplikacji i funkcji wywiera wpływ na prędkość ładowania urządzenia. Ładowanie trwa o wiele dłużej, gdy w tym samym czasie prowadzimy z kimś rozmowę wideo na 100-procentowej jasności ekranu. Jeśli zależy nam na szybszym naładowaniu urządzenia, wyłączmy Wi-Fi i 4G, włączmy tryb samolotowy lub po prostu wyłączmy urządzenie i pomyślmy o tym, jak o krótkiej drzemce, którą urządzenie ucina sobie, żeby nabrać sił do dalszej pracy.
Zdarzyło wam się mieć problem z ładowaniem urządzenia? Macie swoje sprawdzone sposoby na radzenie sobie w takich sytuacjach? Koniecznie podzielcie się doświadczeniami w komentarzach!