Jak umieścić linki na Instagram Story i postach

Instagram, którego głównym celem jest wyświetlanie zdjęć, nie oferuje żadnych bezpośrednich metod zamieszczania adresów URL stron internetowych na zdjęciach i w komentarzach. Jednak nadal można umieszczać linki w Instagramie, o ile wie się gdzie tego szukać.

Dowiedz się, jak umieścić linki na Instagram Story i postach:

Jak umieścić linki na Instagram Story i postach

Media społecznościowe to podstępne miejsce. Przeglądając Instagram Stories popularnych osób i marek, często zawierają one linki. W Instagram story, na dole pojawia się opcja Zobacz więcej, a przesunięcie palcem w górę ujawnia nową stronę internetową. Jednak, jeśli sami szukacie, jak dodać taki link, to możecie się srogo rozczarować.

Marketing na Instagramie nabiera tempa jak rakieta i menedżerowie stale podkreślają znaczenie ruchu na Instagramie dla sklepu internetowego lub strony internetowej. I chcecie właśnie dodać swój link tak jak inne trendujące osoby na Insta. Jeśli chodzi o Story to… nie można niestety tego zrobić, o ile konto nie jest otagowane jako Marka, Popular lub Trending. Jeśli nie macie wyrobionej własnej marki, to Instagram niestety nie udostępnia opcji promocji na Insta Story. Na szczęście wygląda to lepiej przy postach. 

Jedynym oficjalnym sposobem na dodanie linku bezpośrednio do swojego zdjęcia na Instagramie jest opłata za taki link. Jeśli naprawdę próbujecie wypromować stronę internetową lub link przez Instagram, najlepszym sposobem jest po prostu poddać się Instagramowej opłacie za reklamę. Cena jest nieduża, zwłaszcza jeśli Wasze konto lub strona już przynoszą zyski — jest to zaledwie 1 dolar za post. 

Aby reklamować się na Instagramie, trzeba najpierw przekształcić swoje konto osobiste w konto biznesowe. Jeśli martwi Was, że coś będzie wyglądało inaczej — nic się nie zmieni, poza dodatkowymi opcjami promocji, jak właśnie możliwość opłaty linka do strony zewnętrznej. Dodatkowo otrzymacie dostęp do analityki i wielu przydatnych statystyk.

Zrobicie to, przechodząc do swojego profilu i stukając ikonę Ustawienia, a następnie Przełącz na profil biznesowy. Teraz przejdźcie do dowolnego zdjęcia na swoim profilu i dotknijcie niebieskiego przycisku Promuj. Zostaniecie przeniesieni do Facebooka, gdzie Instagram obsługuje swoje reklamy. Tutaj można dodać link i wykonać płatność.

Być może kiedyś nadejdzie czas, że dodawanie linków do Insta będzie darmowe i dostępne dla wszystkich, jednak obecna cena także nie jest wygórowana i często warto ją zapłacić, jeśli macie odpowiednio dużo obserwujących.

Jeśli chcecie poczytać więcej o Instagramie, to zapraszamy na nasze poprzednie artykuły: Instagram kończy 10 lat: Odblokowanie sekretnych ikon aplikacji z poprzedniego dziesięciolecia oraz można teraz dodawać skróty do Instagram na Androidzie.

  1. Instagram

    Instagram

    Instagram to niezwykle popularny serwis społecznościowy, bazujący na edycji i szybkim udostępnianiu zdjęć robionych telefonem – a także krótkich filmików czy tak zwanych „Insta Story”, które pozwalają na przekazanie większej ilości treści.

Jak używać filtrów i tła w rozmowach wideo WhatsApp
Jak używać filtrów i tła w rozmowach wideo WhatsApp

WhatsApp ogłosił nowe narzędzia i efekty dla połączeń wideo. Platforma komunikacyjna umożliwia teraz dodawanie filtrów AR i tła do połączeń wideo, podobnie jak między innymi Google Meet i Zoom. WhatsApp twierdzi, że te nowe dodatki nadadzą rozmowom wideo osobisty charakter, z…

Jak dodawać napisy na TikToku, krok po kroku
Jak dodawać napisy na TikToku, krok po kroku

Użytkownicy mogą szybko i wygodnie generować napisy do filmów TikTok. Dzięki napisom Tiktok prawie każdy może oglądać polecane filmy, niezależnie od możliwości audio. Mając to na uwadze, dzisiaj przyjrzymy się, dlaczego warto i jak dodać automatyczne napisy TikTok do własnych…