Praca z domu: Utrzymaj swój zespół w kontakcie z tymi najlepszymi aplikacjami do kooperacji na Androida
Wraz z rosnącą liczbą zarażeń COVID-19, władze na całym świecie zdecydowały się na zdystansowanie społeczne, zamykając miejsca publiczne – w tym centra handlowe, kina, siłownie i baseny publiczne. Wiele prywatnych biur poszło za tym przykładem, pozwalając pracownikom na pracę zdalną z domu. Mając do dyspozycji technologię, praca z domu (często zwana również Home Office) nie jest taką niedogodnością, jak by się mogło wydawać.
Oczywiście, aby tak się stało, należy skorzystać z dostępnych rozwiązań technologicznych. Mowa tutaj głównie o odpowiednich aplikacjach, które pomogą w organizacji czasu pracy, komunikacji ze współpracownikami, czy kontrolowanie przebiegu produkcyjnego, lub projektowego. Na szczęście, wszystkie te rzeczy można rozwiązać.
Jednak jaką aplikację wybrać? Jest ich naprawdę dużo i dla niektórych trudne może być wybranie tej najlepszej – a nie warto testować co konferencję nowego programu, lepiej skupić się i pozostać przy jednym.
Dlatego też stworzyliśmy zestawienie najlepszych aplikacji, które podniosą wydajność i produktywność zespołów w trakcie pracy w formie Home Office. Jeśli potrzebujecie nieco pomocy, zapraszamy do przeglądnięcia naszej listy!
Oto zestawienie 6 najlepszych aplikacji na Androida, które utrzymają zespół w kontakcie:
Slack
Slack to niezwykle popularna i wszechstronna aplikacja do zbiorowej komunikacji. Jej głównym celem jest ułatwienie współpracy i komunikacji w grupach projektowych, co bardzo dobrze sprawdza się w firmach technologicznych i takich, gdzie rozmowa jest praktycznie konieczna, aby dobrze wykonać zadanie. Dzięki wielu funkcjom i możliwości instalowaniu dodatków – aplikacja ma praktycznie nieograniczone zastosowanie.
Trello – Organize Anything
Trello to praktyczne i intuicyjne narzędzie do kontroli zadań – jest to forma tablicy, na której można umieszczać zadania wraz z opisami, nadawać im priorytety oraz terminy ukończenia, a następnie przypisywać jako zadania dla odpowiednich użytkowników. Każdy może dowolnie przenosić tablice, a także zaznaczać, czy dane zadanie zostało wykonane.
Microsoft Teams
Zyskujące ostatnio na popularności narzędzie, Microsoft Teams to wieloplatformowa aplikacja, która pozwala na połączenie się współpracowników przy pomocy praktycznie każdej platformy i systemu operacyjnego. Stworzony z myślą o wspólnej pracy, program ten posiada także preinstalowany pakiet Office 365, dzięki czemu każdy może z łatwością przeglądać i edytować dokumenty, wprost ze swojego smartfona.
Facebook at Work
Nowoczesne podejście do pracy, przy pomocy Facebooka – Facebook at Work to wariacja standardowego typu aplikacji, który wspiera obsługę firm i współpracowników, aby mogli się oni łatwo ze sobą kontaktować bez jednoczesnego rozpraszania się ciągłym przeglądaniem nowych postów. Możliwe jest w nim tworzenie grup roboczych, które funkcjonują jak czaty z określonym tematem.
Jira Cloud – Official mobile app for Jira Software
Jira to profesjonalne narzędzie do kontroli jakości produkcji produktów, a także sposób na zarządzanie zadaniami. Głównie używana jako aplikacja do zapisywania wyników z testów oprogramowania, może także z powodzeniem służyć jak sposób na rozdysponowanie zadań i kontrolę ich wykonywania.
ZOOM Cloud Meetings
ZOOM to prosty i nieskomplikowany program do obsługi wideokonferencji, który działa na możliwie każdym urządzeniu i systemie operacyjnym. Fenomen ZOOM polega na szybkości jego instalacji, szybkości działania i prostocie obsługi – wystarczy kliknięcie 4 guzików, aby zbudować prywatną grupę konferencyjną.