Masz problem z WhatsApp? Tutaj znajdziesz jego rozwiązanie
Choć WhatsApp jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów, podczas korzystania z niego możesz natrafić na pewne problemy. Dlatego chcemy przedstawić kilka najczęstszych problemów z WhatsApp na Androida i sposoby ich rozwiązania.
Poznaj rozwiązania pięciu najczęstszych problemów z działaniem WhatsApp na Androida.
1. Kod aktywacyjny nie przychodzi
Jeśli instalacja przebiegła bezproblemowo, ale wiadomość wygenerowana automatycznie wraz z kodem aktywacyjnym nigdy się nie pojawiła, najpierw upewnij się, że wpisany numer telefonu jest prawidłowy.
Sprawdź również, czy z rozwijanej listy wybrany jest właściwy kraj. Musi to być kraj, z którego pochodzi Twój numer telefonu, niekoniecznie kraj, w którym mieszkasz.
Jeśli kod aktywacyjny nadal nie nadchodzi, spróbuj zażądać połączenia głosowego. W ten sposób automat zadzwoni do Ciebie i odczyta Ci kod.
Pamiętaj, że musisz mieć kartę SIM, aby zarejestrować się w WhatsApp. Ponadto podczas instalacji tego komunikatora do jednego urządzenia można przypisać tylko jeden numer telefonu.
2. WhatsApp nie odpowiada
Chociaż WhatsApp jest często aktualizowaną aplikacją, czasem może się zdarzyć, że się zawiesi. Jest to szczególnie prawdopodobne, jeśli masz otwartych wiele aplikacji na swoim telefonie. W takim przypadku po pojawieniu się komunikatu o zatrzymaniu działania wystarczy nacisnąć przycisk „Ok”, aby wznowić działanie WhatsApp.
3. Mam problemy z połączeniami głosowymi lub nie mogę odbierać połączeń
Jeśli połączenia głosowe WhatsApp są słabej jakości, przerywają się lub nie możesz nawiązywać ani odbierać połączeń, prawie na pewno jest to wina Twojego połączenia internetowego.
Połączenia głosowe w WhatsApp są przeprowadzane przez Wi-Fi lub transmisję danych mobilnych. Upewnij się, że Twoja sieć internetowa ma silny sygnał. Jeśli korzystasz z komórkowej transmisji danych, potrzebujesz co najmniej 3G.
Być może pomoże odłączenie i ponownie połączenie się z siecią. Problem może też powodować słabe połączenie internetowe u osoby, z którą chcesz rozmawiać.
4. Nie mogę pobrać treści multimedialnej w WhatsApp
Jeśli Twój znajomy wysłał Ci plik multimedialny przez WhatsApp i nie możesz go pobrać, oznacza to, że wystąpił problem z łącznością lub wykorzystaniem danych. Upewnij się, że opcja automatycznego pobierania multimediów jest włączona. W większości przypadków jest ona aktywna tylko dla Wi-Fi. Aby to sprawdzić, wybierz Ustawienia > Zużycie danych i pamięci i zaznacz odpowiednie pola (zdjęcia, dźwięki, filmy, dokumenty).
5. Powiadomienie o nowych wiadomościach
Czasami może się zdarzyć, że otrzymasz powiadomienie z WhatsApp o nowych wiadomościach, ale po otwarciu komunikatora okazuje się, że nie ma żadnych nowych wiadomości. Dzieje się tak, ponieważ WhatsApp wysyła powiadomienia push, aby informować o wiadomościach, ale używa innego kanału do dostarczenia rzeczywistej wiadomości.
Jeśli znajdujesz się w obszarze o bardzo niskim sygnale internetowym, sieć będzie mogła dostarczyć powiadomienie push, ale nie faktyczną wiadomość. Ten problem czasami pojawia się także po włączeniu trybu oszczędzania danych w smartfonie.
WhatsApp Messenger
WhatsApp to aplikacja umożliwiająca błyskawiczną komunikację przez smartfon. Pozwala na wysyłanie wiadomości, prowadzenie rozmów audio i wideo, wysyłanie plików wideo, audio i obrazów do kontaktów w kraju i za granicą za darmo. Otrzymuj powiadomienia, gdy ktoś wyśle Ci wiadomość.