5 najlepszych aplikacji i usług chmury na Androida
Aplikacje i usługi przechowywania i synchronizacji danych online to doskonałe rozwiązania dla każdego użytkownika Androida, który szuka sposobu na bezpieczne przechowanie plików i zwolnienie miejsca w pamięci urządzenia lub na karcie SD. Wiele usług udostępnia przestrzeń zarówno darmową, jak i płatną – dla bardziej wymagających użytkowników.
Proponujemy 5 najlepszych aplikacji do przechowywania danych w chmurze, gdzie możesz bezpiecznie umieścić dowolne pliki, korzystając z urządzenia z Androidem.
Amazon Cloud Drive
Dzięki chmurze Amazonu już za około 240 zł rocznie można przechować olbrzymie ilości danych, co stanowi bardzo korzystną ofertę w porównaniu do konkurencji (np. Dysk Google lub Dropbox – ok. 400 zł rocznie za 1 TB. Usługa jest bezpieczna, oferuje automatyczne tworzenie kopii zapasowej i jest dostępna na wszystkich urządzeniach mobilnych użytkownika.
MEGA v3 BETA
MEGA oferuje 50 GB przestrzeni dla każdego zarejestrowanego użytkownika. Dla osób, które potrzebują więcej miejsca, dostępne są pakiety płatne – od 5 do 30 USD za miesiąc w zależności od zapotrzebowania na przestrzeń. Wszystkie dane użytkownika są szyfrowane i odszyfrowywane na urządzeniu, a nie na serwerach MEGA, dzięki czemu użytkownik zachowuje prywatność.
OneDrive
Idealna chmura dla użytkowników pakietu Microsoft (Word, Excel i PowerPoint) i aplikacji Arrow Launcher na Androida. OneDrive umożliwia automatyczną synchronizację zdjęć i filmów oraz łatwe udostępnianie plików. Darmowa przestrzeń obejmuje 5 GB, za więcej trzeba zapłacić (w pakiecie dostajemy dostęp do Office 365). Aplikacja jest kompatybilna z Android Wear.
Dysk Google
Dysk Google jest ściśle zintegrowany z Androidem, co daje korzyści pod względem praktyczności i komfortu użytkowania, zwłaszcza dla przeciętnego użytkownika. Darmowa przestrzeń to 15 GB na dokumenty, zdjęcia, filmy itp. Zdjęcia mogą być automatycznie synchronizowane tuż po ich wykonaniu, przy czym można zapisać je w niższej lub oryginalnej rozdzielczości.
Dropbox
Darmowa przestrzeń o pojemności 2 GB może zostać poszerzona poprzez działania, takie jak zapraszanie znajomych, polubienie oficjalnego konta Dropboxa w mediach społecznościowych itd. Dropbox oferuje tryb offline dający dostęp do plików nawet bez połączenia z internetem. Dropbox doskonale się sprawdza jako profesjonalne narzędzie dla firm.